Egy oxfordi professzor memóriavizsgálataira alapozva azt állítja, hogy a kamaszok maradjanak reggel plusz két órát az ágyban, és csak 11-re menjenek iskolába.
Russell Foster, oxfordi idegrendszer-kutató kettőszáz monkseatoni diák memóriáját vizsgálta reggel 9 és délután kettő óra között szópárok alkalmazásával, és kilenc százalékos javulást fedezett fel az ebéd utáni órákra: tanulók reggel 42 százalékon teljesítettek, délutánra ez 51%-ra nőtt.
„Tanulóink nem lusták, csupán biológiailag programozottak, a jelenleg alkalmazott renddel egyszerűen megfosztjuk őket azoktól az alvással töltött óráktól, amelyre alapból szükségük van. Ez bizony negatív hatással van az eredményeikre, szellemi és fizikai egészségükre. Noha ez csak most világosodott meg számunkra, fontos a szükséges intézkedések azonnali meghozatala.” eduline
Azt hiszem, sokunk szívéből beszélek, ha sok boldogságot, hosszú életet és további, eredményes kutatásokat kívánok Foster Úrnak!