Diák vagyok.

Sziasztok! Az oldal célja, hogy ide gyűjtsünk minden olyan információt, hírt, eseményt, ami fontos vagy érdekes lehet egy diák, hallgató számára; valamint hogy meg tudjuk beszélni ezeket. Ha van híred, azt küldd az iamstudentblog@gmail.com címre!

EU pályázati portál

Legfrisseb témák

Friss topikok

Munkanélküliképzés idén is?

iamstudentblog 2009.07.23. 13:58

A ma este minden bizonnyal óriási élmény lesz sok ezer érettségizett fiatal számára: ma derülnek ki a felsőoktatási ponthatárok.

A közösség és az állam szempontjából azonban lényegesen fontosabb, hogy idén hány olyan diákot vesznek fel az állami képzésekre, akik pár év múlva nagy valószínűséggel munkanélküliek lesznek, vagy  kapnak olyan diplomát, amivel csak nagyon nehezen tudnak boldogulni a munkaerőpiacon (gazdasági válságtól függetlenül)

Tájékoztatásul álljon itt a legnépszerűbb szakok listája:

Alapszakok:
1. gazdálkodási és menedzsment (14 122 fő)
2. turizmus-vendéglátás (10 119 fő)
3. kommunikáció és médiatudomány (8239 fő)
4. pénzügy és számvitel (8214 fő)
5. kereskedelem és marketing (7943 fő)
6. mérnök informatikus (6681 fő)
7. jogász (6663 fő)
8. gépészmérnöki (6324 fő)
9. andragógia (5593 fő)
10. műszaki menedzser (4730 fő)

A szakemberek évek óta nem győzik hangsúlyozni, hogy nagyon kevés a mérnök és orvosból is több kellene; ugyanakkor közgazdászokból és jogászokból Dunát lehetne rekeszteni és érthetetlen a sok "kommunikátor" és "turisztikátor" is. De legalább idén többen szeretnének gépészmérnökök lenni, mint andragógusok....
(andragógia = felnőttoktatás; felnőttkorúakkal foglalkozó nevelés-, tanítás tudománya)

Vajon mi lehet az oka, hogy középiskola után a fiatalok még mindig ezeket a divatszakokat választják? Nem ismerik a jövőbeni elhelyezkedési lehetőségeket? Talán nem volna felesleges már a gimnáziumi évek alatt megkezdeni a tudatos karriertervezést!

Pedig mi szóltunk és tanácsot is adtunk!

Címkék: felsőoktatás szakma állam

131 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://iamstudent.blog.hu/api/trackback/id/tr541262935

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Posztdiktatúra az oktatásban 2009.11.17. 15:15:54

Körülnézve a hazai politikai kultúra és civil szféra állapotán, a dahrendorfi jóslat eredeti vérmes reményeim ellenére –  egyre kevésbé mondható pesszimistának. Az első húsz év máris elillant a hatvanból, és a demokratikus...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2009.07.23. 17:05:37

Várom a kommunikációs szakosok jelentkezését, hogy elmondják mi az? Én azt képzelem, hogy a morse-ábécét meg a zászlójelzéseket tanulják. Elvégre beszélni 3-4 éves korig, írni-olvasni 6-8 éves korig megtanulunk.

nudlee 2009.07.23. 17:11:40

@Yooha:

Yooha, te frankón azt gondolod, hogy ez a kommunikáció? :D:D:D
Hát te meg milyen értelmiségi vagy te meg? Idegyön fikázni hogy alapvető fogalmakat nem ismer, fiatalember, he?

(nem vagyok komm. szakos, de kábé azért sejtem, hogy ők is szakosodnak, pl. rádiózás vagy fesztiválmenedzsment)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2009.07.23. 17:13:46

@nudlee: Nyílván nem :)
De a szak neve alapján ez, nem? Miért szerinted mi a kommunikáció? Információ átadása. Elmondom, vagy leírom, elküldöm galambbal, ilyesmi.

dr. Wilbur Swain 2009.07.23. 17:15:53

andragógiára két csoport megy: a full hülyék, akik lusták dolgozni, meg akiknek kell egy akármilyen diploma a magasabb fizetésért, jobb beosztásért, etc. (rendőrök, határőrök)

nudlee 2009.07.23. 17:16:49

@Yooha:

A turizmus meg az amikor veszed a szendókat becsomagolod berakod a hátitáskába kis termosz teával azt elindulsz neki a Kőhegynek, mi?
Na ott mit tanulhatnak, szalámis zsemje kenést?

nudlee 2009.07.23. 17:18:50

@dr. Wilbur Swain:

Meg aki szakmai továbbképzéseket szervez pl. pedagógusoknak vagy nagyobb cégek csoportos tréningjeit :)

Nem az a baj, hogy mit tanulnak, hanem hogy mennyien.

Tundenyuszi 2009.07.23. 17:19:30

@shenk: és szerinted egy mérnök el tudna végezni egy magyar szakot? Szerintem nem... azt is elfelejti a sok okos, hasznos, stb. NEM bölcsész végzettségű ember, hogy bölcsészek híján ő sem lenne ott, ahol. Ki tanította volna meg olvasni pl.? És még lehetne sorolni...

Lord_Cica (törölt) 2009.07.23. 17:21:09

Bizonyos szakok létszámát államilag korlátozni kéne. (ha már az állam tartja el őket) Nem véletlen hogy a zeneakadémiára is 2-3 embert vesznek fel évente bizonyos szakokra. Több nem tudna megélni belőle. Ők legalább őszinték.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2009.07.23. 17:21:24

@nudlee: Miért, van turizmus szak?! Inkább idegenforgalom/vendéglátás, nem?
Amit Te írtál, az a turista, amit csinál, az meg a kirándulás.

nudlee 2009.07.23. 17:22:24

@Yooha:

turizmus-vendéglátás (10 119 fő)

Van olyan szak, hogy értő olvasás? :)

Durchzugabwicklungskommandant 2009.07.23. 17:23:39

Ha az itt megszólaló "mérnökök" akkora királyok, és meggyőződésük, hogy annyival kurva jobb emberek a bölcsészeknél, akkor miért igényli a szervezetük a bölcsészek fikázását? Nem igazán értem.

Vagy savanyú a szőlő, hogy könnyebben diplomát szereznek, vagy mi itt a gond? Ugyanis nem nagyon olvastam a blogon bölcsészeket sírni, hogy milyen kurva szar nekik bölcsésznek lenni és munkanélküliek.

Az meg hogy fikázza az ember a másik "szakmáját" leginkább csak szánalmas és önértékelési zavarra utal.

Mit le nem szarom, hogy ki mit tanul és mire akarja használni!

Költségtérítéses hallgató voltam (nem bölcsész), de ettől függetlenül tandíjpárti, de ez megint más téma.

Asidotus 2009.07.23. 17:25:30

A média-kommunikáció szak csak a nagyon csinos lányoknak válik be, vagy egy-két született őstehetség/nagy hátszéllel rendelkező embernek.
Az a baj, hogy a kétkezi munka büdös (ráadásul nem fizetnek érte), a mérnök - orvos szakok meg nehezek. Nem biztos, hogy tudnánk belőlük többet képezni, mert éppenséggel a minőségből itt nem lehet engedni. Az hogy valaki Demcsák Zsuzsa módra butaságokat beszél a tévében, az egy dolog, de egy orvos emberéletekkel játszik, egy mérnök meg egész sokéval is esetleg.
Az orvosok és a mérnökök is sajnos csak nyugaton vannak jól megfizetve, itthon nem. A jogászok azért vannak jól megfizetve (már amelyik), mert ők írják az ország játékszabályait, és ők rá vannak utalva, hogy itt és most magas fizut kapjanak, mert nem tehetik meg, hogy kimennek dolgozni, ugyanis a tudásuk más országban gyakorlatilag semmit sem ér.

janper 2009.07.23. 17:31:51

@Tundenyuszi: Szerintem kb. fel ev alatt.

labove 2009.07.23. 17:32:07

Dejó!! Vége a népi-urbánus, gyurcsányos-orbános, komcsi-nemzetmentő parttalan szájtépésnek!!
Végre itt a BTK-TTK meccs!!
Tök olcsó, de aktuálisan az újpest - steaua jut erről eszembe...
...ha vki igényli, kibontom a párhuzamot...

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.07.23. 17:32:39

Egy elítélt egy éves fogvatartása többe kerül az államnak, mint 5 év egyetemi képzés. Csak a hőzöngés kedvéért...

tomcsi71 2009.07.23. 17:34:39

Kafa... Ezek szerint (a többség legalábbis ezt gondolja úgy látom) minden humános/gazdasági képzés szart se ér és minden mérnöki diploma arany... Csak azt nem értem miért fizetnek annyit a brókereknek/bankároknak/színészeknek stb. és miért ismerek jó néhány polláckos/bmes (különösen közlekedési karos) "mcdonalds menedzsert"... Ja és az okoskodók hány százaléka fizette ki anno az egyetemi képzésének költségét (orvosin kb. 800 000-1,5 milla között van az önköltség félévtől függően).

dean23 2009.07.23. 17:39:15

@Lavrentyij Pavlovics Berija: Akkor büntetésből írassák be a bodzatermesztőket a jogi karra! xD
Szabadulás feltételes a sikeres államvizsga! :)

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.07.23. 17:42:05

@dean23:
Csak jeleztem, hogy a píz nem az oktatásra megy el leginkább.

dean23 2009.07.23. 17:45:39

@Lavrentyij Pavlovics Berija: Elsőre is értettem. Viszont lehet ez némelyeknek nagyobb bünti lenne! :D

Lord_Cica (törölt) 2009.07.23. 17:52:44

@tomcsi71: a gazdasági szakokat senki sem szídta. A színészkedésből meg csak a legjobbak tudnak megélni, a többiek másodállást vállalnak (bár inkább az a főállásuk).

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.07.23. 17:58:30

lényeg hogy diploma meglegyen, aztán majd valahogy lesz. állami cégeknél mindig van hely a semmihez se értő diplomásoknak

ibafaipap 2009.07.23. 17:58:35

A diákok nagyon is tisztában vannak a munkaerő piaci helyzettel,de ahhoz, hogy elvégezd a mérnökit, olyan aggyal kell születni. A jogászokat pedig kurvára nem fizetik meg, csak úgy mondom, hogy a legtöbbjük ügyvédjelölt, ahol jó ha 60-70 ezer forintot keresnek havonta. Ha 3 év szopatás után megvan a szakvizsga, úgy rúgják ki őket az irodából, mint macskát sz.rni. Még egy egyszerű közig. állásba is csak hátszéllel lehet bekerülni. A kétkezi munka meg persze, hogy büdös, ha egyszer minimálbéren kitapossák a beledet napi 12 órában és utána még be se jelentenek vagy csak egyszerűen nem fizetik ki a béredet, válság esetén, pedig mindig a melósokat rúgják ki elsőnek. Ez már nem a Kádár-rendszer, ahol egy bányász többet keresett, mint egy mérnök. Az állami helyek számát azonban nagyon meg kell nyesni humán szakokon, a kieső bevételt pótolják az egyetemek tandíjjal.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.07.23. 17:59:39

Mindenki tanuljon azt amit akar, de az állam csak annyit támogasson, amennyi kell, ilyen egyszerű az egész. Ja, és talán a szakképzést sem ártana támogatni...

füligjimmy77 2009.07.23. 18:00:44

Ez a legjobb, egy műszakis nem tudna elvégezni egy bölcsész szakot. Tényleg???

Nálunk (Debrecen) voltak olyan bölcsésszakosak, akik kénytelenek voltak felvenni egy másik szakot, átjöttek TTK-ra, "büfé" szakra, jeles tanulók buktak a legkönnyebb tárgyakból ötször egymás után.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.07.23. 18:03:18

@Nűnű: pont, hogy azért kapnnak a jogászok kevés fizut (eltekintve a Bárándy-fél sztároktól) mert nem tudnak kimenni külföldre. Nem azért kapnak magas fizut, mert rá vannak utalva :)

nothing.at.all (törölt) 2009.07.23. 18:03:58

imádom az ilyeneket.
nem, nem ismerik.
legyen rálátása az embernek 17-18 évesen, hogy milyen szakmákra lesz igény 4-5 év múlva, mikor befejezi az egyetemet?
honnan?
nem az államnak kéne szabályozni, meg tájékoztatni?
és milyen mérnök legyen az ember? ez elég tág fogalom.
építészmérnök, vegyészmérnök, agrármérnök, bányamérnök, mérnök informatikus, erdészmérnök?

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.07.23. 18:05:45

@füligjimmy77: Van akinek a humán tárgyakhoz, van akinek a reálhoz van agya, kicsit kezd elegem lenni ebből a "mérnöksovinizmusból", hogy a bölcsészkart mindenki el tudja végezni.

janper 2009.07.23. 18:06:13

@nothing.at.all: az informatikus nem mernok (meg nem tart ott a szakma -- a mernokseg tobbek kozott a kiforrott modszerektol lesz mernokseg). Ettol persze nem lesz rosszabb szakma.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.07.23. 18:06:50

@nothing.at.all: azért azt már sulykolják egy ideje, hogy ne magyartanár legyél, hanem programozó...

nothing.at.all (törölt) 2009.07.23. 18:13:52

@janper:
de ez a neve a szaknak, hogy mérnök informatikus.
akkor milyen mérnökre gondolnak azok, akik ezt mondják, hog kevés a mérnök, és legyél mérnök?

Winston Smith 2009.07.23. 18:19:13

@Lord_Cica: Bizony ebben van igazság.

A felsőoktatásban az állam a megrendelő. A megrendelő felméri, miből mennyi kell (mennyi és milyen végzettségű emberre van szükség a gazdaságban), és annyit rendel meg az egyetemektől, főiskoláktól.

Ez a felelős megrendelői szemlélet hiányzik az államból.

janper 2009.07.23. 18:20:03

@nothing.at.all: marmint nem veled akartam vitatkozni :), a megnevezese tenyleg az, csak erdekessegkeppen irtam. Persze az is egy sikerszakma.

órarugógerincű (törölt) 2009.07.23. 18:39:12

A sok okos hozzászóló, aki egyik vagy másik szakon végzett "átlagegyént" fikázza, milyen szakon végzett? Erőszakon?

Fogjuk már fel végre, hogy egyének vannak, nem andragógiát, kommunikációt, mérnökit, orvosit végzettek úgy en block, ömlesztve, egy kaptafára gyártva. Bőven láttam már gigahülye "dr jogászt" (rossz hír, hogy orvost is), és értelmes bölcsészt is. Szerintem az a bődületesen hülye, aki a felsőoktatásban végzett embereket diplomatípus alapján ítéli meg.

Abban pedig mindenképpen lenne ráció, ha a tisztelt felelős (?) döntéshozók a felsőoktatás "termelékenységét" legalább egy kicsit hozzáigazítanánk a munkaerőpiac igényeihez. Hogy nem teszik, annak (legalább) két oka van: az egyik, hogy a felsőoktatás kis hazánkban (is) egy hatalmas nagy üzlet, a másik pedig hogy a fősulira/egyetemre bezsúfolt tetemes mennyiségű népet (minimum) három-öt évre távol lehet tartani a kicsit szűkre szabott magyar munkaerőpiacról.

Szerintem.

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2009.07.23. 18:44:38

"akkor milyen mérnökre gondolnak azok, akik ezt mondják, hog kevés a mérnök, és legyél mérnök?"

Amikor konkrétan megneveznek keresett mérnök szakokat, akkor mindig a gépész- és villamosmérnökökről van szó. (Viszonylag új a mechatronikai mérnök, ami a kettő közötti átmenet).

Építészből viszont iszonyatos túlképzés van, kb ugyanaz a helyzet, mint a bölcsészeknél vagy kommunikációszakos hallgatóknál, valamiért ez még nincs benne annyira a köztudatban. Tömegesen mennek tönkre építőipari tervező irodák, a még meglévők is szenvednek a túltelített piactól, a túlzott bürokráciától, az elképesztő méreteket öltő körbetartozásoktól, stb. Építőről nem tudok nyilatkozni, valamivel talán keresettebbek az építészeknél. Agrármérnök szintén nem keresett.

Szóval akárhogy is nézzük, lehet ezt árnyalni... AmMérnök az mérnök, de nem mindegy, milyen szakon...

Pandacsöki_Boborján 2009.07.23. 18:47:35

Vannak reál és vannak humán beállítottságú emberek, mindenki értelemszerűen a képességei alapján választ szakot, ahova van esélye bekerülni és azt elvégezni. 5 évre előre senki nem tudja pontosan mire lesz nagyobb szükség a munkerőpiacon, ezt mérlegelni főleg nem 18 évesen hivatott az ember, amikor nagyrészt a tanárai, szülei terelgetésére választ szakot.

azt meg egyáltalán nem vágom, hogy ha egy bölcsész nem tudna elvégezni egy mérnök szakot, akkor egy építőmérnök miért tudna lazán kirázni csuklóból mondjuk egy svéd vagy japán tolmács diplomát?

(főleg az olyan reálosok akik még egy nyavalyás német vagy angol középfokút se tudnak összekalapozni)

Káposztakukac 2009.07.23. 18:59:50

@flimo13:

"Persze ha a bölcsész szak a pastu nyelvet takarja, és azt tervezed, hogy fronttolmács leszel a Blackwaternél, akkor nem szóltam:)"

LoL:D ez a nap kommentje , haha:D

Káposztakukac 2009.07.23. 19:16:37

@grizliewok: "A jogászokat pedig kurvára nem fizetik meg, csak úgy mondom, hogy a legtöbbjük ügyvédjelölt, ahol jó ha 60-70 ezer forintot keresnek havonta. Ha 3 év szopatás után megvan a szakvizsga, úgy rúgják ki őket az irodából, mint macskát sz.rni."

ez valóban így van...ugyanakkor a jogász tipikusan az a meló, ahol kezdetben nem lehet meggazdagodni. de aztán a későbbiekben, ha esetleg már saját irodád van, vagy partner lettél valahol...
persze ehhez nem elég egy "épphogycsakösszejött" diploma egy harmadrangú egyetemről, meg egy nagy nehezen összehozott középfokú kamu nyelvvizsga.

zászlóshajó 2009.07.23. 19:20:31

Azt azért ne felejtsük el, hogy a felsőoktatásban néhány, pl. orvos, mérnök stb. szak kivételével egyáltalán nem azt tanítják, amit aztán a munkahelyeden elvárnak. Sok múlik a végzettek rátermettségén is.

Nem tagadom, hogy két kamudiplomám van (népművelő, andragógus), mikor kérdezték, mik leszünk, ha nagyok leszünk, csak azt monduk, hogy diplomás gésák. Semmihez nem értünk, de bármiről jól elbeszélgetünk :-) Elhelyezkedésnél kezdődött a szívás. Azok nem kaptak munkát, akik verték magukat a menő "diplomás" állásokért, viszont én pl. elhúztam titkárnőnek, és pár hónap múlva kiderült, hogy nem is vagyok annyira hülye (vagy csak nem voltam elég csini, és inkább előléptettek, hogy eltűnjek a pultból, nemtom :-) ), de a végén néhány év csicska után itt ülök egy egyetemen, és nem kamu melóval vezetőként dolgozom, pályázatokat menedzselek, mert meg lehetett tanulni közben sok mindent, és még azt is elmondhatom, hogy valóban bevételt termelek. Viszont vért izzadunk, mert jó lenne pár értelmes, tanulni képes kolléga, akinek nem tudunk vagyonokat fizetni, de cserébe nem kérünk speckó szaktudást, csak odafigyelést és logikus, értelmes, néha favágó munkát... és nem jönnek a fiatalok, vagy ha jönnek, akkor nem teccik a meló, sír, hogy nem használja a diplomáját stb. Pedig úgy adnék esélyt a hozzám hasonló kamudiplomásoknak, ha bevallaná, hogy nem ért semmihez, bakker :-)))

Egy csomó értelmes, fontos feladathoz nem a "szakdiploma" kell, hanem csak intelligencia, odafigyelés, tájékozottság. Ha van akarata, tehetsége, igenis lehet hasznos adófizető pógár a kommunikátorból is, nemcsak díszceleb. De melós ez is, mint a többi, és alázat kell. Szerintem nem a bölcsész kontra műszaki harc a gáz, hanem az, hogy a frissdiplomások az utóbbi időben mintha nagyobb arcot is kapnának a papírral...

kekrike 2009.07.23. 19:24:10

Az állam feladata lenne megfelelő kvótákkal meghatározni, hogy melyik szakra hányan juthatnak be. Így a diákok megkapják a megfelelő útmtatást 18 éves korukban, hogy merre érdemes orientálódni (gy.k. felvettek - nem vettek fel), és ezt az dönti el, aki a nemzeti fejlesztési stratégiát legjobban ismeri, tehát elvileg tudja, hogy mire lesz igény 10-20 év múlva.
És hogy most mik a hiányszakmák? Nem a gépészek, hanem a jelenleg Nyugat-Európában és az USA-ban állami pénzekből megvalósuló beruházások, fejlesztések szakemberei: olaj- és gázipari mérnökök, orvostechnológiai mérnökök, mikrobiológusok, kalorikus gépészek, vegyészek, méréstechnológiai mérnökök, programozók, valamint az ezt megvalósítani képes szakmunkások: hegesztők, forgácsolók, szigetlők, lakatosok. Tehát mérnök, infurmatikus szakokon sem mindegy az orientáció,
valamint egy jó szakmunkás jobban megbecsült, mint egy tucatszakot végzett diplomás értelmiségi. Persze ehhez még hozzá jön az, hogy nyelvtudás nélül a tudásod csak a harmadát éri.

KopaszMercis 2009.07.23. 19:30:42

Azért mert még mindig a lehúzós közjegyzők, ügyvédek illetve a zsíros nyugis banki állások a legvonzóbbak...

oda ugyanis sem szorgalom sem ész sem teljesítmény nem kell.

És mielőtt valaki beugatna pénzügyet tanulok.. :)

Haibane 2009.07.23. 19:31:46

szerintem itt sokan félreértik a dolgokat, nem a szakmák "jobbságát" kellene nézni, hiszen ilyen nincs, én sem hiszem a hogy a bölcsész az rosszabb szakma. Viszont a tény az, hogy gazdasági szempontból totális túlképzés megy és az államnak nem kéne ilyen szinten támogatnia egy olyan szakot ahol a hallgatók végzés után az esetek 99%ában rögtön elhagyják a pályát. Szerintem pont hogy kevés tanár kellene, de azok viszont legyenek elismertek és jók, nem pedig egy tucat hülye aki azért ment egyetemre mert ez könnyű. Te melyikkel taníttatnád a gyerekedet?

changebug (törölt) 2009.07.23. 19:40:40

Csak mar latnam, hogy rekesztik a Dunat veluk...
Latni akarom hogy ott all tobb ezer jogasz, kommunikator, marketinger, general manager, hr, andragógus (agyam eldobom, most hallom eloszor) - az utcan, hogy leepitettek oket, nem tudtak elhelyezkedni a szakmaba.
'90-es evekbe ugy el tudtak zavarni a muszaki, termeszettudomanyos vegzettsegueket mint a pinty. ahol akkor laktam biztos. jott a nyugati stilus.
ugyhogy kolcson kenyer visszajar.

Az ok egyebkent egyszeru. lattak, hogy ebbol jon a penz. nem lesz piszkos a kez, nem kell hozza real tudas.

Füstkarikagyáros 2009.07.23. 19:44:00

Már több blogon elhangzott, nem értem, valaki elmagyarázhatná: Mitől mérnök egy villamosmérnök és mitől nem az az informatikus? A képzés annyira más vagy alkalmazás? Bölcsészek most lehetőleg ne szóljanak bele, ti. az informatikus nem az a srác, akit át lehet hívni, ha lefagy a gép.

rózsakeresztes 2009.07.23. 19:48:52

@shenk: öregem, Te azért előítéletes vagy, nem? speciel a listán a klasszikus bölcsészet nincs is rajta, s elég ciki az országra, hogy az általános műveltséget adó szakembereket így lezüllesztették. Én is bölcsész vagyok, de - bár szeretem ezt a munkát - kénytelen vagyok mást is keresni, mert nem lehet megélni. (Egy kis emlékeztető: a kommunizmus egyik első intézkedése volt, hogy a tanárok bérét 1/5-re csökkentették 1949 után!!) Az összes sikeres európai országban a tanárok megbecsültek, átadják a normákat, amik segítik a társadalom többi tagjának is az életét. A Tiédet is...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 19:50:05

@gabcigirl: Nem sértődsz meg, ha ezen az állításon csak mosolygok? Nem minden mérnök szakirányhoz kell erős matek. Persze azok a szakirányok fizetnek a legjobban. Ja kérem, valamit valamiért...

Egeg 2009.07.23. 19:50:08

Nagyon megy a bölcsész fikázás...
csak végezz el egy pszichológia szakot...és meglátod nem könnyű!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 19:54:03

@Gilderoy: Ezzel csak az a probléma, hogy azt ellehetetleníti akinek nincs pénze diplomára, de tehetséges. Ha lett volna tandíj akkor sem én sem két tesóm sem lehetne diplomás (és viszonylag jól kereső) mérnök.

A mai magyar bérviszonyok mellett a jenki típiusú modell, hogy hitelből fedezed a tanítattásod költségit egy rossz vicc..

dean23 2009.07.23. 19:55:12

@Füstkarikagyáros: Mindkettő téren vannak ismerőseim. Lehet, h. azért nem nevezik őket mérnöknek, mert virtuálisan termelnek többnyire. Bár a mai korban...
Akire te gondolsz az a rendszergazda! Viszont aki nem csak a hálózattal foglalkozik hanem masszívan programoz is az igen gyorsan hülyére tudja keresni magát! Sajnos itt nagyon érvényesül, h. vajmi kevés az iskolában megszerzett tudás, ahhoz elhivatottság kell. Nem is véletlenül nézik egyeseket gyakran bogarasnak! :)
A villamosmérnököktől úgy tudom elég komoly anyagot kérnek vissza és a tudásuk iskola után elég, h. elhelyezkedjenek!
Mindkét szakon kb. 15-20% teljesíti időben, nagyját gondolom itt is kirúgják idő előtt! :)))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 19:58:49

@Almaspite: Egyetérek. Az hogyan kezeli a statisztika, ha valaki a slágerszakok közül többre is jelentkezett? Megjelenik ez ebben a listában?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 20:02:17

@janper: Lehet, hogy el tudnám végezni, csak nem élvezném annyira, mint a BME-t.

nothing.at.all (törölt) 2009.07.23. 20:04:05

6324 fő jelentkezett gépészmérnöknek, 6681 fő mérnök informatikusnak. gondolom kitöltik a felvételi keretszámot végül. akkor mi az, hog tanulj te is mérnöknek?
ennél többet nem is hiszem, hogy ki tudna termelni ez az ország évente. meg nem is lehet mindenki mérnök.
orvosnak tanulni meg 6+ év tanulással netto 130-ért röhejes.
akkor mi marad, amit érdemes választani?
szerintem leginkább a vidéki nevenincs főiskolák a probléma a hr, marketing meg könyvtáros szakjaikkal. na ők azok, akiknél 2-es átlagú érettségivel lehet diplomát szerezni. ezek nem kellenének.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 20:04:36

@nothing.at.all: Mérnökökre szinte mindig volt igény. A nagy gazdasági válság alatt szenvedtek ők is, de akkor ki nem?

kekrike 2009.07.23. 20:08:33

@Füstkarikagyáros: A mérnök egy gyakorlati természettudós: az elméleti természettudósok által feltárt természeti törvényeken alapuló berendezéseket, eljárásokat fejleszt, használ. Az informatikus nem tartozik ebbe a csoportba, mert ő már az ember által megalkotott rendszerben dolgozik, tehát az ő tudásának alapja már egy mesterséges rendszer ismerete.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 20:08:49

@kekrike: "És hogy most mik a hiányszakmák? Nem a gépészek, hanem a jelenleg Nyugat-Európában és az USA-ban állami pénzekből megvalósuló beruházások, fejlesztések szakemberei: olaj- és gázipari mérnökök,"

Ez márpedig a gépészmérnök vagy olaj és bányamérnök kategória. Én áramlástechnikai gépészként végeztem és az olaj- és gáziparban dolgozom.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 20:10:08

@nothing.at.all: Ennek kb. a harmada sem végzi el az adott szakot ahova jelentkezett...

doki69 2009.07.23. 20:11:07

Aki azt hiszi, hogy minden ügyvéd szuper okos, az boldog ember, sajnos nem az keres milliókat, aki olyan okos, hanem akinek kapcsolatai vannak, milyen naív aki azt hiszi, hogy a szakvizsgázott ügyvéd majd sokat keres ha szépen dolgozik!!! Jó család, jó kapcsolatok (lehetőleg politikai) és máris menő ügyvéd vagy tök mindegy, hogy egy adásvételit sem tudsz megírni. A sztárügyvédek okosságait is sokszor a jelölt írja meg havi 70000-ért. Ja 9 jogi kar helyett elég lenne a régi 4.

kekrike 2009.07.23. 20:12:44

@molnibalage: nem a gépészmérnök a "hiánycikk", hanem azok egy csoportja. Nem hiányszakma a termék- és formatervező, HVAC (épületgépész), környezetmérnök, gyártástechnológus, hogy a másik oldalról is említsünk példákat.

doki69 2009.07.23. 20:23:02

mérnök témában csak annyit, hogy a férjem mérnök informatikus ha, ha, ha semmi köze a műszaki tudáshoz, csak annyi, hogy filmeket vág meg ilyesmi. Ez csak nagyzolás, az igazi mérnök az általam jogászként is nagyra becsült gépész, meg építész, meg vegyész.. (ezek a szüleim és nagypapáim)csak megjegyzném, hogy az átkosban a háború előtt egy mérnök 2 nyelven beszélt, mert ez kellett az érettségihez ja nagyapám 3 nyelven beszélt ebből 2 felsőfokon, az már majdnem bölcsész!! (bocs, nem akarom megbántani a bölcsészeket)

nudlee 2009.07.23. 20:30:21

@doki69:

Igaz, én azt mondom, hogy akinek a családja finanszírozni tudja a 6 év nappalit, az jó családnak számít :)

Én nem tudtam megtenni, viszont egy csomó téren szereztem elméleti és gyakorlati tapasztalatot az érettségi után 5 évig, majd levelezőn végeztem egy rugalmasabb diplomát (nem kifejezetten csak egy munkaterületre korlátoz a felhasználhatósága) és már nagyon várom a következő lépést, amikor 2-3 év múlva ismét új területet fogok keresni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 20:30:24

@kekrike: A gyártástechnológus biztos, hogy nem hiányszakma? Nekem erről sírt több beszállító is.

Az épületgépséz évfolyamtársam az egyetem elvégzése előtt már bőven dolgozott.

A termék és formatervezőket egyes gépészek csak buktacukrozóknak hívták. Én nem nézem le őket, de tényleg lehet valami abban, hogy nem tartják igazi mérnöki irányovanlan, klasszikus mérnöki pályának és nehéznek sem.

Füstkarikagyáros 2009.07.23. 20:32:12

@dean23: szerintem minden mérnök "virtuálisan termel". Pl. egy villamosmérnök egy gép vezérlését egy szoftver segítségével, íróasztalnál, egy informatikus egy adatbázis szerkezetét egy szoftver segítségével, íróasztalnál. Nem látok különbséget.

@kekrike: ez jobb, de ez sem elég szerintem. Egy ország gazdasága olyan bonyolult rendszer a maga "természeti törvényeivel", hogy ebben eljárásokat tervezni, folyamatokat szabályozni szintén lehet mérnöki munka, mégsem nevezzük a közgazdászokat mérnöknek. Egy információs rendszer szintén lehet hasonlóan bonyolult, a maga törvényszerűségeivel (pl. nagy számítógépes hálózatok forgalmának vizsgálata és optimalizálása analóg lehet folyadékok áramlásával). De pl. maga az információ vajon természeti fogalom-e, lehet-e természeti törvénynek nevezni pl. egy valószínűségi modellt egy audió adatfolyam kódolásakor? Szóval még mindig nem értem, miért nem mérnök az informatikus.

Füstkarikagyáros 2009.07.23. 20:33:43

@doki69: sajnos sok férjedhez hasonló informatikus, de ez nem a szakmát minősíti.

kekrike 2009.07.23. 20:37:16

@molnibalage: a gyártástechnológusból a technikusok hiányoznak, nem a mérnökök. Az én épületgépész évfolyamtársaim is bőven dolgoztak egyetem alatt, rajzolóként. Ami szintén nem igényel mérnöki tudást, és 10-ből 6-an nem találtak munkát mint épületgépészek, hanem értékesítők, műszakvezetők lettek, amihez szintén nem szükséges elvégezni egy egyetemet, hanem elég a technikusképző és némi gyakorlati érzék.

kekrike 2009.07.23. 20:44:06

@Füstkarikagyáros: a közgazdászra szintén érvényes a definíció, hiszen a gazdaság maga is az ember által kreált szabályokat kénytelen követni (hiszen az állam mindenhol beleszól a gazdaság működésébe) tehát független az alapvető természeti folyamatoktól. A modellek leképezését pedig (a te példádnál maradva) villamosmérnökök végzik, megalkotva a szükséges eszközöket és számítási módokat, és egy informatikus már ezeket a mesterséges építőelemeket használja tovább.

doki69 2009.07.23. 21:01:03

@nudlee: Szerintem sokaknak nem ártana dolgozni az egyetem/főiskola előtt, "sajnos" én tényleg jó családból jöttem és nappalira jártam, neked gratulálok a LLL- felfogásodhoz!!

doki69 2009.07.23. 21:02:53

@Füstkarikagyáros: A férjem isteni informatikus (multimédia) nagyon klassz dolgokat csinál, de mérnöknek siralmas (ezt most nem látja). Én csak azt mondtam, hogy őt nem nevezném mérnöknek.

mark renton 2009.07.23. 21:04:48

Szerintem a gyorsétterem lobbi keze van a diplomás munkanélküli képzés hátterében.

synthesizer 2009.07.23. 21:07:26

@doki69: Ezt már annyiszor hallottam... igazi mérnök a gépész, meg villamosmérnök.. az informatikus nem is mérnök...

Csak azt mondja meg valaki, a top 10 szakon végzettek közül melyik NINCS rászorulva informatikai rendszerekre? Köszönöm.

Nem minden informatikusnak van szüksége "hardcore" tudásra, ez tény. De azért ne szóljuk már le a rendszermérnököket akiknek köszönhető a google, a youtube, facebook, amik irdatlan mennyiségű adatot nyomnak át magukon naponta, vagy ne felejtsük el a telefonkapcsolók szoftvereit amiknek 99,995% megbízhatósággal (évente egy nap leállás) kell futniuk, és még sorolhatnám.

synthesizer 2009.07.23. 21:11:00

@synthesizer: És én nem nézem le a bölcsészeket, sem közgazdászokat, de elvárom, hogy ne nevezzenek kockafejűnek, "aktakukacnak", geek-nek, nerd-nek, zsenifejnek, stb. Ez egy olyan szakma ahol a tudásod 1,5-2 évente elavul, ezért folyamatosan képezned kell magad. Ehhez elhivatottság kell, ami akaratlanul is kívülről megszállottságként jelenik meg. Tiszteletet várok el a szakmám iránt ugyanúgy mint bárki más, legyen az vízvezetékszerelő vagy hírolvasó.

synthesizer 2009.07.23. 21:13:52

Egyébként a diplomás munkanélküli mítosz. Nagyon nehéz elhelyezkedni érettségivel. Sokszor az első kérdés, hogy miért nem mentél egyetemre/főiskolára (ha egyáltalán behívnak).

Nem az a baj, hogy a diplomások nem kapnak munkát (legalábbis relatíve a csak érettségivel rendelkezőkhöz), hanem hogy MÁS munkát végeznek, mint amit tanultak, így az állam feleslegesen adott ki pénzt.

Persze a dologban azért van egy bökkenő, hogy 4-5 évre senki se lát előre, úgyhogy teljesen nem lehet sohasem eltalálni a felvettek arányát.

Füstkarikagyáros 2009.07.23. 21:14:19

@kekrike: Nem értek egyet. A közgazdászokat hagyjuk, az csak arra volt példa, hogy szerintem szinte bármilyen rendszer sajátosságai tekinthetők természeti törvényeknek, nem csak a fizikai világé. Úgy is mondhatjuk, hogy egy adott rendszer természetét meghatározó feltételek és összefüggések az adott rendszer természeti törvényei :)

A másik esetben talán megint nem voltam elég világos, kicsit akkor konkrétabb leszek. Vegyük pl. az entrópiakódoló eljárásokat (a köznyelvben ezek a "csomagolóprogramok", pl. RAR, ZIP) vagy a multimédiás kódolókat, amik jellemzően veszteségesek (MPEG-2 a DVD lemezen, MP3 az iPod-on, stb). Itt a természeti törvények a csomagolandó információ jellegéből és a felhasználás módjából adódnak, pl. mire lehet számítani statisztikailag, ha egy szövegfájlt akarunk kódolni (betűk gyakorisága, együttállásuk) vagy egy filmet akarunk rátömöríteni a lemezre (milyen összefüggések vannak egy mozgókép időbeli és térbeli részletei között), vagy egy zenealbumot akarunk magunkkal vinni (szintén milyen a forráshang statisztikája, mekkora torzítás megengedhető egy adott eszközön való lejátszáskor). A hangok, a képek a valóságból származó, eredetileg folytonos jelek, saját jellemzőkkel, törvényekkel, a másik oldal: a fülünk, a szemünk szintén rendelkezik természeti törvényekkel. No, ezt mind figyelembe kell vennie annak az informatikusnak, aki ezekkel foglalkozik. Persze az eszköztára nyilván a szakterületre jellemző, nem ugyanaz, mint egy villamosmérnöknek. Pl. ha egy villamosmérnöknek azt mondod, hogy Lempel-Ziv-Walsch kódolás, fingja nem lesz, mi az, de egy informatikus jó eséllyel legalább a tárgy címét meg tudja mondani, amiben tanult / tanulnia kellett róla.

Szóval szerintem nem a természeti törvényekkel kell definiálnia mérnököt.

doki69 2009.07.23. 21:14:58

Félreértettél, nem tudnék dolgozni, ha a férjem ki nem veri belőlem az ECDL vizsgát, azaz nem a vizsgát, hanem a tudást. Semmi bajom az informatikusokkal, de a legtöbbjük azért nem mérnök, szerintem, ha tévedtem elnézést. Azért szerintem ezek a kettős szakmák kicsit gyanúsak: mérnök-informatikus, közgazdász-jogász. Bocs ha én ebben nem hiszek. A ráépülő szakmákban igen de a humán-reál párosokban nem. Ez persze egyéni vélemény meg saját tapasztalat

kekrike 2009.07.23. 21:16:42

@synthesizer: a szó eredeti értelmében az informatikus nem mérnök, ez tény, de ez semmit nem von le a munkája, tudása értékéből. A szakmeber az szakember, foglalkozástól függetlenül. A mérnök 18. században kialakult, és máig használatos definícióját pedig lásd feljebb :)

synthesizer 2009.07.23. 21:21:26

@kekrike: A te logikád alapján az informatika bármire képes kell hogy legyen, hiszen nem vonatkoznak rá a természeti törvények nemde?

synthesizer 2009.07.23. 21:24:11

@doki69: A mérnök-informatikus nem kettős szakma. Ezt honnan vetted? És hol humán?

Informatika és Villamosmérnökség között pl. egyre kisebb a különbség. Mindegyik szoftvert fog gyártani ideje nagy részében (az átlag). Csak az egyik weboldalt, a másik meg mikrokontroller vagy FPGA vezérlőszoftvert.

Füstkarikagyáros 2009.07.23. 21:26:52

Ja hogy ez a 18. században kialakult definíció! Nincs több kérdésem :)

tzi 2009.07.23. 21:30:03

@füligjimmy77: menjen mar mindenki a pitsaba ezzel a ki a jobb, meg melyik szak az ertekesebb. Vannak ostoba emberek, tokmindegy melyik szakot nezed. Koleszos voltam evekig, voltak ott sikidiota TTK-s, BTK-s, AJK-s hallgatok...
Nem kell felvenni minden zombit, vagy ha megis becsusszant, ki kell szorni. Kulfoldon siman van renomeja a bolcsesz szakoknak is, mert nem az megy oda, akit mashova nem vesznek fel, hanem akit erdekel. Es egy viszgara nem X-tol Y oldalig kell elolvasni a szakirodalmat... ETC. Summa summarum: egy olyan orszagban, ahol a kozepszintu oktatas romokban van, es a 18 ev alattiak kozott olyan aranyu a funkcionalis analfabetizmus, mint Hun.-ban, nincs min csodalkozni. Es tokmindegy, kell-e fizetni, ez csak rosszabb lesz. Lattam, magyar szakos (is) voltam. A szeminariumon rozsaszin mukormot reszelgeto kis picsaknak lesz tanari diplomaja...

kekrike 2009.07.23. 21:30:11

@Füstkarikagyáros: természetesen mindenhol vannak átfedések, de amiről te beszélsz (analóg - digitális átalakítás) az egy természeti jelenség (hang vagy kép) leképezése digitális jellé, hogy kezelhetővé tegyük az általunk felépített mesterséges rendszer számára. Aki felismeri és leírja a természeti jelnséget, az az elméleti fizikus, aki ezt a leírást felhasználva "beavatkozik a folyamatba", az a mérnök, és aki a mérnök munkáját felhasználja (az eredeti természeti jelenségtől ismeretétől függetlenül) az "már" nem mérnök. Persze sorolhatunk példákat és ellenpéldákat, hiszen ez a felosztás is csak egy modell, tehát szükségszerűen egyszerűbb a valóságnál, de remélem az alapvető elvet el tudod fogadni :)

kekrike 2009.07.23. 21:32:12

@synthesizer: és bármire képes is :) Nézz meg egy játékot, ahol újraéledsz, varázsolsz vagy repülsz. Persze ez csak a "relatív valóságban" érvényes, a mesterségesen felépített környezetben, azon kívül nem. Mintha egy buborékban játszanál :)

synthesizer 2009.07.23. 21:32:39

@kekrike: @Füstkarikagyáros:

Az USA National Society of Professional Engineers szerint:

"Science is knowledge based on observed facts and tested truths arranged in an orderly system that can be validated and communicated to other people. Engineering is the creative application of scientific principles used to plan, build, direct, guide, manage, or work on systems to maintain and improve our daily lives."

synthesizer 2009.07.23. 21:37:03

@kekrike: Oké, ha tanultál volna algoritmuselméletet (vagy a fentebb említett információelméletet), akkor nem mondanál ilyeneket. Csak hogy egy egyszerűbb példát mondjak, az ötödfokúnál magasabb egyenleteknek például nem lehet zárt alakban megoldását adni. Ez tény. Ez elég gyakorlati probléma, pénzügyekben jelenértékszámításnál ha a kamatláb nem tekinthető állandónak, és hosszabb periódust veszünk, akkor nem lehet pontos megoldást adni (közelítőt esetleg, de garanciák nincsenek). És még sorolhatnám.

Rengeteg korlát van, csak kevéssé ismertek mint a "fizikai" korlátok az átlagember számára, mert sokszor elvontabbak. Ettől még léteznek, és a művészet az, hogy hogyan kerüljük meg ezeket a határokat. Ez amiért mérnökség.

kekrike 2009.07.23. 21:38:19

@synthesizer: de ez a definíció nem ad választ az alapvető kérdésere: a magyar nyelvben az informatikus miért nem mérnök? :)

doki69 2009.07.23. 21:41:30

@synthesizer: Azért az épülő házunk villamosszerelés tervét nem egy informatikus fogja aláírni remélem, mert az ehhez használt programot nem ő írja, csak használja. persze lehet még papíron is tervezni, nem kell minden verébre ágyúval lőni... szerintem, meg a mérnök informatikus férjem szerint...

synthesizer 2009.07.23. 21:43:00

@kekrike: honnan tudjam? :) Túl hosszú lett volna ;) Egyébként rendszermérnök van, tesztmérnök van.

synthesizer 2009.07.23. 21:45:39

@doki69: Azért a kommenteket ne postán küldd ;) Persze, nem kell mindenhez számítógép, de nagyon sok mindenhez ma már elengedhetetlen. Igazából kevesen fogják fel egy informatikusnak mennyi mindenbe kell belekóstolni, egy kicsit érteni - ugyanis a megrendelő természetesen nem informatikus, és az ő problémáját kell megválaszolni.

Nyilván egy honlapszerkesztő nem mérnök, inkább kb. technikus, de azért nem csak ez az informatika.

Na mindegy ne oFFoljuk szét a témát :)

Füstkarikagyáros 2009.07.23. 21:45:57

Attól, hogy digitális egy jel, még sokminden megmarad az eredeti, folytonos jel jellegzetességeiből. És ezt fel lehet, fel kell használni. Nem az AD átalakításról beszéltem, hanem információelméletről, ami jó kérdés, hogy "természeti" tudomány-e. Csak az a gond, hogy aki nem nagyon hallott róla, nem tudja megítélni, aki meg hallott róla, annak nem kell magyarázni :)

A kérdés (mérnök-e) igazából azoknak szólt, akik tagadják, az ő érveikre lennék elsősorban kíváncsi, kiváltképp a villamosmérnökséggel összehasonlítva.

kekrike 2009.07.23. 21:48:48

@synthesizer: tehát akkor mérnök az infomratikus, a közgazdász és a pedagógus is? Mert ebbe ez is belefér :) No mindegy, ezt még gyúrhatnánk egy darabig, de szerintem mindekettő megközelítésben van logika, ugyanakkor ha ez csak nyelvhasználati kérdés, akkor meg nem kell benne logikát kerseni :)

synthesizer 2009.07.23. 21:53:54

@kekrike: Nem, mert a közgazdászok 50%-nál rosszabb predikciókat produkálnak, és reprodukálhatatlan a legtöbb tételük. A pedagógus esetében ezeket még nehezebb értelmezni.

Informatikai rendszerekben viszont vannak egészen precíz célszámok, mint rendelkezésre állás, átbocsátóképesség, hibavalószínűség, algoritmusok komplexitása. Persze van amikor a helyzet ennél bonyolultabb.

Ha csak a felhasznált matematikai apparátust nézzük, akkor is ég és föld közgazdász és informatikus között.

Egyébként hogy Donald Knuth-ot idézzem: Bármi amit el tudunk magyarázni a számítógépnek az tudomány, bármi más pedig művészet. A tudósok pedig a művészettől haladnak a tudomány felé.

dean23 2009.07.23. 21:58:02

@synthesizer: 4-5 évre simán lehetne tervezni! Egyszerűen nem akarnak! Így marad az állam fizet, a gyerek meg azt tanul amit szeretne ill. amit tud!

kekrike 2009.07.23. 21:59:39

@synthesizer: az általad idézett definíció "Engineering is the creative application of scientific principles used to plan, build, direct, guide, manage, or work on systems to maintain and improve our daily lives." nem tartalmazza azokat a kitételeket, amik miatt kizárod a közgazdászokat és a pedagógusokat. Tudományos tételek alapján dolgoznak az életünk jobbátételén :)
Viszonat az idézet Donald Knuth-tól nagyon találó.

synthesizer 2009.07.23. 21:59:49

@dean23: Végsősoron pontosan nem is kéne eltalálni... mindenesetre nem támogatnám sokkal több mérnök képzését, romlana a minőség sajnos.

doki69 2009.07.23. 22:01:15

Jó éjt kedves informatikusok én megyek holnap az imádott jogtudományomhoz, azaz jól leülök a számítógép elé a CD jogtárhoz, az intranethet és a szövegszerkesztőhöz + küldök néhány emilt és msn-ezek a TTK-s fiammal!

synthesizer 2009.07.23. 22:05:25

@kekrike: A közgazdaságtan (legalábbis az előrejelzések) nem tudomány (ez is benne van a definícióban), mert nem produkál értékelhető eredményeket. Nagyon ritka, hogy eltalálnák a gazdasági folyamatokat. Nem véletlen, hogy Soros éppen annak a Karl Poppernek a tanítványa aki a modern tudományfilozófia atyja. Nem csoda hogy az öreg megkérdőjelez sok elfogadott közgazdaságtani tételt...

synthesizer 2009.07.23. 22:08:17

na én is megyek... mindenesetre az a legizgalmasabb az informatikában, hogy annyira jól használható az élet (majdnem) bármely területén. Eddig ez a matematika kizárólagos joga volt, most viszont már nem lehet soha többé szétválasztani a matematikát, informatikát és természettudományokat. Összenőtt ami mindig is összetartozott.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.23. 22:11:07

@synthesizer: Nagyon sok komoly műszaki / matematikai problémának nincs zárt alakú megoldása. Ilyen pl. A Navier - Stokes egyenltnek az általános megoldása.

De ez nem is érdekel ma már senkit. A mai számítási teljeseítményekkel olyan kicsit numerikus hibát lősz be, amit nem szégyelsz.

Zed_911 2009.07.23. 22:57:10

@kekrike: Az informatikus miért nem mérnök?
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy nem minden informatikus mérnök-informatikus. Nálunk például vannak gazdász-informatikusok is. A különbség annyi, hogy a hagyományosan villamosmérnökis tárgyak (digtek-elektró-áramkörök) helyett gazdász tárgyakat kell csinálni (makró-mikró-stb).

alszakall 2009.07.23. 23:46:42

@Tundenyuszi: Ez nagyon jo, tied a nap neve! Egyebkent az olvasni tanitas nem a tanitokepzot vegzettek feladata?

dean23 2009.07.24. 08:01:01

@synthesizer: Már most sincs minőség a mérnökoktatásban. Itt is tömegképzés zajlik! A diákok több, mint fele kihullik.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.08. 18:32:04

Szia, Kommentelők!

Én a BME mérnök-fizikus szakának vagyok V. éves hallgatója (kondenzált anyagok fizikája szakirányon), és elmondhatom, hogy ekkora egy link helyet, mint a BME, még nem láttam! A tanárok csak úgy szúrják az ötösöket, a zh-k nevetségesek, a hallgatók egész nap csak a Kocka büfében lopják a napot, és én -- mondanom sem kell -- nulla tanulással is 5.00 átlagú vagyok. Ellenben végignézvén BTK-s ismerőseimen, sajnálom szegényeket, hogy vért izzadnak a 4-es átlagért!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának V. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon (ANÁ)
süti beállítások módosítása